Αποκαλυπτικά έως σκανδαλώδη είναι τα στοιχεία που περιέχονται σε Ερώτηση που κατέθεσε σήμερα ο βουλευτής Ανατολικής Αττικής Νάσος Αθανασίου. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα λάβει 750 εκατομμύρια ευρώ για τα επόμενα 15 χρόνια για δρομολόγια, τα οποία ήδη έχει κατά μέγα μέρος περικόψει!
Στην Ερώτηση επισημαίνεται πως, αν και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείται από το ελληνικό δημόσιο με 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για να λειτουργεί στα λεγόμενα άγονα δρομολόγια, έχει ήδη πάψει να εξυπηρετεί δεκάδες σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου.
Προβλήματα με τη σιδηροδρομική σύνδεση αντιμετωπίζουν ενδεικτικά: η Φθιώτιδα, η Φωκίδα, η Ηλεία, η Μαγνησία, τα Τρίκαλα, η Έδεσσα, η Δράμα, η Φλώρινα, η Κομοτηνή, η Ξάνθη, η Αλεξανδρούπολη και ο Έβρος. Η αραίωση των δρομολογίων ξεκίνησε πριν από την πανδημία. Σήμερα, παρότι έχουν αρθεί οι απαγορεύσεις των μετακινήσεων, τα δρομολόγια σε κάποιες περιοχές δεν έχουν επανέλθει. Σε άλλες, τα δρομολόγια επανήλθαν, αλλά είναι ιδιαίτερα μειωμένα, με αποτέλεσμα να προκαλείται συγκοινωνιακή και οικονομική υποβάθμιση μεγάλου τμήματος της χώρας.
Την Ερώτηση συνοδεύει Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων, καθώς η ισχύουσα Σύμβαση μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του Ελληνικού Δημοσίου κρατείται…μυστική. Μυστικό κρατείται και το Μνημόνιο Συνεργασίας, που σύμφωνα με τον Υπουργό έχει συνομολογηθεί με την εταιρία.
Ο Νάσος Αθανασίου και οι 30 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που συνυπογράφουν την Ερώτηση ζητούν από το Υπουργείο Μεταφορών να καταθέσει στη Βουλή το σύνολο της ισχύουσας Σύμβασης, τη μελέτη αξιολόγησης του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και το Μνημόνιο, που συνομολόγησε με την ιταλική ιδιωτική εταιρία επεκτείνοντας την επιδότηση, κατά 750 εκ. ευρώ για άλλα 15 χρόνια.
Το τραγικό αποτέλεσμα είναι ότι νεκρώνεται αντί να αναζωογονείται το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το Υπουργείο Μεταφορών είχαν υποσχεθεί από το 2019 επενδύσεις ύψους 2,5 δις ευρώ, τις οποίες όμως δεν υλοποίησαν, οδηγώντας σε περαιτέρω υποβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και σε κλείσιμο σταθμών. Τα συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και προστασίας των συρμών από πιθανά ανθρώπινα λάθη, παρά τις υποσχέσεις, ακόμη δεν λειτουργούν. Εξαιτίας της ελλιπούς συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΟΣΕ, ο χρόνος διάνυσης της διαδρομής Αθήνας-Θεσσαλονίκης επιμηκύνθηκε κατά 18 ολόκληρα λεπτά, όταν οι εξαγγελίες θέλουν να πείσουν πως βαίνει μειούμενος!