The Times – Γλυπτά Παρθενώνα : Δίνουν συγχαρητήρια στον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου για το ντιλ με Μητσοτάκη

Καταιγιστικά είναι τα δημοσιεύματα του ξένου Τύπου για το εν κρυπτώ ντιλ του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου για τα γλυπτά του Παρθενώνα. Ντιλ, που όλες οι πληροφορίες που μεταδίδουν τα μεγάλα ευρωπαϊκά ΜΜΕ, καταλήγουν στο ότι η Ελλάδα για πρώτη φορά αλλάζει θέση και παραδέχεται ότι ανήκουν στη Βρετανία αφού συμφωνεί για δανεισμό τους στη χώρα μας και μάλιστα με ανταλλάγματα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Times του Λονδίνου, σε νέο δημοσίευμά τους, δίνουν συγχαρητήρια στον Τζόρτζ Όσμπορν, διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου για τη συμφωνία με τον Κυριάκο Μητσοτάκη που αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα. 

Οι Times του Λονδίνου, αναφέρονται στο ντιλ για τα «μάρμαρα του Έλγιν» και υποστηρίζουν ότι θα μεταφερθούν στην Αθήνα με τη μορφή ενός αορίστου χρόνου δανεισμού σε αντάλλαγμα για τη μεταφορά με μορφή δανεισμού άλλων αρχαιοτήτων που εκτίθενται στο Μουσείο της Ακρόπολης. Όπως εξηγεί η εφημερίδα στο ρεπορτάζ, το ντιλ με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, παρακάμπτει το εμπόδιο  του βρετανικού νόμου που ορίζει ότι οι εντολοδόχοι του Βρετανικού Μουσείου κατέχουν τις ζωφόρους και απαγορεύεται να τις παραχωρήσουν.

Να σημειωθεί ότι τόσο το Μαξίμου όσο και το υπουργείο Πολιτισμού συνεχίζουν να σιωπούν και να μην απαντούν στα ερωτήματα που τους θέτουν πολιτικά κόμμα όπως ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά και ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι χθες Τετάρτη (4/1) ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ρωτήθηκε για το θέμα στο press room και απάντησε με γενικότητες και αοριστολογίες ότι «είναι διαρκής επιδίωξή μας η επανένωσή τους και ότι η κυβέρνηση με επαγγελματισμό και πλήρη σεβασμό σε όλες τις παραμέτρους θα συνεχίσει να επιδιώκει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα».

Να σημειωθεί ότι η εν κρυπτώ διαπραγμάτευση που φέρεται να έκανε προσωπικά και μόνος του ο Κυριάκος Μητσοτάκης για καθαρά επικοινωνιακούς και προεκλογικούς λόγους, θα αποτελέσει μια μεγάλη ήττα για την Ελλάδα αν τα δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου, επιβεβαιωθούν.

Και αυτό γιατί με το ντιλ για δανεισμό των γλυπτών του Παρθενώνα και μάλιστα με ανταλλάγματα από εκθέματα του Μουσείου της Ακρόπολης, επί της ουσίας συνεπάγεται ότι με προσωπική ευθύνη του Κυριάκου Μητσοτάκη η χώρα αναγνωρίζει ότι τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι «ιδιοκτησία» της Βρετανίας και όχι αρχαιότητες που εκπλάπησαν από τον λόρδο Έλγιν και οφείλουν να επιστρέψουν στη χώρα τους.